改變的力量 全球企業領袖營 Life Academy(圓桌教育基金會)

關於圓桌

上個世紀是人類知識科技發展最神速的世紀,同時也是大規模自我毀滅的戰爭世紀,兩次世界大戰及各種區域戰爭譜寫出二十世紀既光明又黑暗的歷史!
人們學會使用最尖端的科技,來改進生活品質,也用同樣的工具來行使暴力造成血流成河的歷史傷痛,人類學會了使用自然的資源,卻未能學會如何使用自己!
圓桌教育基金會在台灣的誕生,絕非歷史的偶然,而是另一場文藝復興的起點!這一次的文藝復興,不再是物質世界的詠嘆,而是人如何使用的高歌!
人生在世上,沒有使用手冊,往昔智者與宗教的教化,只是外在的提醒,何時,人終於學會自己使用自己呢?這個世紀最大的回歸是在於人們開始反思「到底自己有沒有錯誤使用?」我們可以看得到所有靈修門派、心靈指引學說方興未艾,標示著這個世紀將是內宇宙探索的一個世紀。不過,儘管百家爭鳴,各有千秋,圓桌保持的焦點,始終只有一個:那就是讓人能做到好好使用自己,好好改善群我關係這一點之上,圓桌的立足點具有宗教情懷,但它不是宗教,它尊重一切更具深度探索人類存在意義的努力,欽敬所有人類修行提升自我的智慧。圓桌只由底層做起,讓人得以上路,去探索人能夠使世界變好的可能性。

About Life Academy

During the past century, we humans developed technological skills far beyond our wildest expectations and at the same time advanced bloody warfare in equal measure. It was a dark 20th century of world war and endless religious strife that has continued to the present day.
While we were busy improving the quality of our living standard by creating state of the art technology, the same technological skills were at work creating a world in crisis. In an age looking more and more like a crumbling world, we excelled in the use of our natural resources, but we were failing at using our best resource….ourselves.




“I really treasured the extraordinary experience I had during the four day business leadership training session with Life Academy in Canada. I learned much more about myself and what I really want to achieve in my career and in my life. I was deeply affected by the interactive learning activities with other students and the values and beliefs bestowed upon us by the instructors. The Life Academy helps me regain my strength, my true heart and directs me to become a better leader through self-reflection, self-awareness, self-motivation, and self-improvement. I would highly recommend this course to anyone.”

“我真的非常珍惜我的經驗,在加拿大的為期4天的業務培訓會議的領導與生命科學,讓我學到更多的關於自己和在我的職業生涯與我的生命裏正想達到的目標。互動的學習活動,我們的教員賦予我與其他學生的價值觀念和信仰,對我有著深刻的影響。通過自我反省,自我認識,自我激勵,自我改進,圓桌教育基金會幫助我找回我的強項,釐清我的思想理念,它指示我如何成為一個更好的領導者。我強烈的推薦這門課程給其它所有人。 “

-John Hsu,STC Management

Comments